Nätverket
Fullpackad dag idag och känner mig rätt trött nu när jag sitter här. Tränade 9-12 idag. Sov dåligt i natt och trodde att det skulle vara svårt att komma igång och ge mig ut men inga problem. Visste ju vad som låg framför mig och det vara bara att sätta igång. Slog min hink och mång bra swingar. Bara 45 min i gymmet men jag körde hårt och var rätt slut efter det passet. Oftast är det inte hur mycyket eller hur länge utan inputen i passet som gäller.
Intressant är att jag nu har tränat varje dag i en vecka. Känner att allt går ganska enkelt och jag är väl medveten om att det "enkla" kommer snart att ta slut. Som alltid så går framsteg ganska smidigt i början och så är det med golf och gym också. Det är därför som jag kommer de närmaste dagarna investera lite tid i att sätta mig ner och ta tag i mål och planering på ett bättre sätt så att "uppförsbacken" kommer att gå bättre :)

I eftermiddags så var jag på något häftigt. En av mina gamla studenter på School of Golf som jag har fortsatt att hjälpa efter avslutat skola hade samlat sitt nätverk. Josefin Odenring har fem personer i sitt gäng, Fystränare Kristian, sjukgymnast Anna, Golftränare Henrik, Mentaltränare Oliwia och så jag som Mentor/coach. Fyra av oss samlade oss idag och gick igenom tillsammans med Josefin lite nuläge, vad som hänt med Josefin det senaste året och vad som behöver göras långt och kortsiktigt med mycket fys/styrka och swing i åtanke. Så grymt när ett nätverk jobbar så bra ihop och det händer grejor och ger energi till spelaren och till hela gänget.
Josefin, Henrik Staff, Anna Staffansson och Kristian Söderström diskuterar tillsammans nästa steg i Josefins utveckling

31 januari

Everyday Kommentera
Nätverket
Fullpackad dag idag och känner mig rätt trött nu när jag sitter här. Tränade 9-12 idag. Sov dåligt i natt och trodde att det skulle vara svårt att komma igång och ge mig ut men inga problem. Visste ju vad som låg framför mig och det vara bara att sätta igång. Slog min hink och mång bra swingar. Bara 45 min i gymmet men jag körde hårt och var rätt slut efter det passet. Oftast är det inte hur mycyket eller hur länge utan inputen i passet som gäller.
Intressant är att jag nu har tränat varje dag i en vecka. Känner att allt går ganska enkelt och jag är väl medveten om att det "enkla" kommer snart att ta slut. Som alltid så går framsteg ganska smidigt i början och så är det med golf och gym också. Det är därför som jag kommer de närmaste dagarna investera lite tid i att sätta mig ner och ta tag i mål och planering på ett bättre sätt så att "uppförsbacken" kommer att gå bättre :)

I eftermiddags så var jag på något häftigt. En av mina gamla studenter på School of Golf som jag har fortsatt att hjälpa efter avslutat skola hade samlat sitt nätverk. Josefin Odenring har fem personer i sitt gäng, Fystränare Kristian, sjukgymnast Anna, Golftränare Henrik, Mentaltränare Oliwia och så jag som Mentor/coach. Fyra av oss samlade oss idag och gick igenom tillsammans med Josefin lite nuläge, vad som hänt med Josefin det senaste året och vad som behöver göras långt och kortsiktigt med mycket fys/styrka och swing i åtanke. Så grymt när ett nätverk jobbar så bra ihop och det händer grejor och ger energi till spelaren och till hela gänget.
Josefin, Henrik Staff, Anna Staffansson och Kristian Söderström diskuterar tillsammans nästa steg i Josefins utveckling
I gårkväll fick jag ner på papper alla mina fysövningar. Blev liksom alla och ingen riktig ordning. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga här. Ska nog ta lite hjälp med planering av detta så jag inte gör för mycket eller för lite.
Fatta att det är den 30 idag. Kändes som vår därute idag. Framåt lunch så såg vi till och med lite blå himmel.
 
Forsätter att jobba på swingen. Tampas med att jag tappar fokus fort. Slår och jobbar bra några slag och sen är det liksom borta.
Funderade lite på hur jag skulle få till det bättre och delade upp bollarna i gäng med 5. Drillade, fokuserade på ett par grejor i swingen och sen slog jag 5, vilade och så på med drill, fokus på "grejor" och så slå osv osv
Blev mycket bättre fokus och många fina swingar. Märker att det är länge sedan jag stod och tränade på det här sättet, förr tänkte jag inte ens på att hålla hög fokus, nu är det en helt annan femma. Men, jag och kroppen känner igen det och jag njuter när jag håller på och jag känner att det funkar och lika mycket blir jag frustrerad när jag tappar det eller inte fixar det jag håller på med.
Ingen fys planerad idag förutom att jag har stretchat en hel del. Kroppen är inte riktigt van vid all aktivitet :) 
 
Drillen som jag jobbade med idag ser ni nedan. Håller klubban med hockey grepp. Försöker känna att jag har jämnvikt i fötterna/benen när jag kommer ner och liksom spänner bågen tills jag får releasa och köra på. Mycket mer vikt och kraft i höger ben/fot än vad jag har känt förrut.
 
 

Måndag 30 januari

Everyday Kommentera
I gårkväll fick jag ner på papper alla mina fysövningar. Blev liksom alla och ingen riktig ordning. Vet inte riktigt hur jag ska gå till väga här. Ska nog ta lite hjälp med planering av detta så jag inte gör för mycket eller för lite.
Fatta att det är den 30 idag. Kändes som vår därute idag. Framåt lunch så såg vi till och med lite blå himmel.
 
Forsätter att jobba på swingen. Tampas med att jag tappar fokus fort. Slår och jobbar bra några slag och sen är det liksom borta.
Funderade lite på hur jag skulle få till det bättre och delade upp bollarna i gäng med 5. Drillade, fokuserade på ett par grejor i swingen och sen slog jag 5, vilade och så på med drill, fokus på "grejor" och så slå osv osv
Blev mycket bättre fokus och många fina swingar. Märker att det är länge sedan jag stod och tränade på det här sättet, förr tänkte jag inte ens på att hålla hög fokus, nu är det en helt annan femma. Men, jag och kroppen känner igen det och jag njuter när jag håller på och jag känner att det funkar och lika mycket blir jag frustrerad när jag tappar det eller inte fixar det jag håller på med.
Ingen fys planerad idag förutom att jag har stretchat en hel del. Kroppen är inte riktigt van vid all aktivitet :) 
 
Drillen som jag jobbade med idag ser ni nedan. Håller klubban med hockey grepp. Försöker känna att jag har jämnvikt i fötterna/benen när jag kommer ner och liksom spänner bågen tills jag får releasa och köra på. Mycket mer vikt och kraft i höger ben/fot än vad jag har känt förrut.
 
 

Bra träningsdag. Skönt gympass i morse med lite spring intervaller och sen mycket styrka och rehab. Måste göra en bättre plan med gymmet. Ha en mer tydlig timme planerad. Nu går jag mer på känn och gör det som jag kommer på även om jag tror jag har rätt bra koll på vad jag ska göra. Kvällen uppgift göra/skriva några träningspass för gymmet som jag kan variera med.

Golfen i eftermiddags var också bra. Blir väldigt trött dock, både i huvudet och i kroppen. Har svårt att ge mig själv bra feedback och bad Hassan ta en snabbtitt. Fick riktigt bra input om rotation eller kanske mer mindre rotation som sen i sin tur ska ge mer rotation och fart och kraft. Fortsätt jobba med mage och ben och ”håll emot” vilket kommer skapa kraft igenom swingen. Oj när jag får ihop det, blir så bra.  En bra drill var att hålla klubban med hockey grepp och göra backswing och sen fram och stanna och känna att båda fötterna är balanserade i mattan.

Viktigt att inte tappa tempot nu när jag swing/teknik tränar. Går det för snabbt så har jag inte tillräckligt med bålmuskler att ”hålla ihop” det.

Tydlighet, tydlighet!!

 
 

Söndag 29 januari

Everyday Kommentera

Bra träningsdag. Skönt gympass i morse med lite spring intervaller och sen mycket styrka och rehab. Måste göra en bättre plan med gymmet. Ha en mer tydlig timme planerad. Nu går jag mer på känn och gör det som jag kommer på även om jag tror jag har rätt bra koll på vad jag ska göra. Kvällen uppgift göra/skriva några träningspass för gymmet som jag kan variera med.

Golfen i eftermiddags var också bra. Blir väldigt trött dock, både i huvudet och i kroppen. Har svårt att ge mig själv bra feedback och bad Hassan ta en snabbtitt. Fick riktigt bra input om rotation eller kanske mer mindre rotation som sen i sin tur ska ge mer rotation och fart och kraft. Fortsätt jobba med mage och ben och ”håll emot” vilket kommer skapa kraft igenom swingen. Oj när jag får ihop det, blir så bra.  En bra drill var att hålla klubban med hockey grepp och göra backswing och sen fram och stanna och känna att båda fötterna är balanserade i mattan.

Viktigt att inte tappa tempot nu när jag swing/teknik tränar. Går det för snabbt så har jag inte tillräckligt med bålmuskler att ”hålla ihop” det.

Tydlighet, tydlighet!!